کد خبر 124658
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰

مطالعات جدید نشان می دهد مصرف اسپرین و دیگر مسکن‌های رایج می تواند در کاهش ابتلا به سرطان پوست موثر باشد.

به گزارش مشرق، سیگرون آلبا جانسدوتیر به همراه همکارانش در دانشگاه آرهوس در دانمارک طی سال های هزار و نهصد و نود و یک تا دو هزار و نه به بررسی مصرف مسکن ها و تأثیر آنها در ابتلا به به سه نوع سرطان پوست - سرطان سلول پایه ای Basal cell carcinoma ، سرطان سلول سنگفرشی squamous cell carcinoma و خال بدخیم یا همان ملانوما Melanoma - بر حدود بیست هزار نفر پرداختند.

تحقیقات آنها نشان داد افرادی که آسپیرین مصرف می کردند پانزده درصد کمتر از افرادی که آسپرین مصرف نمی کردند در معرض ابتلا به سرطان سلول سنگفرشی و سیزده درصد کمتر در معرض ابتلا به ملانوما قرار داشتند. آنها همچنین دریافتند مصرف آسپرین در کاهش ابتلا به سرطان پایه ای تأثیری ندارد. هر چه مدت زمان مصرف آسپیرین بیشتر باشد احتمال ابتلا به سرطان پوست نیز کمتر خواهد بود.

تحقیقات پیشین تأثیر مصرف داروهایی نظیر آسپیرین،‌ایبوپروفن و ناپروکسن را در کاهش پیشرفت برخی سرطان ها تأیید کرده بودند. برای مثال محققان مرکز پزشکی دانشگاه لیدن Leiden در هلند اعلام کردند افراد مبتلا به سرطان روده که به صورت منظم آسپرین مصرف می کنند مدت زمان بیشتری می توانند زندگی می کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی دات کام، سرطان سلول پایه‌ای نوعی از سرطان پوست است که سلولهای سرطانی بدون ایجاد درد و با کندی پیشرفت می کنند. تابش نور خورشید طولانی مدت به پوست بدن علت بروز این نوع سرطان است.

سرطان سلول پایه ای شایع ترین نوع سرطان پوست در آمریکا است. سرطان سلول سنگفرشی نوعی از سرطان پوست است که سرعت پیشرفت آن بسیار بیشتر از سرطان سلول پایه ای است.

این نوع سرطان علاوه بر اینکه در پوست انسان بروز می کند،در مخاط - لب ، مری و زبان نیز به وجود می آید. ملانوما خطرناک ترین نوع سرطان پوست است که می تواند سریعا به دیگر نقاط بدن نیز گسترش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس